Jak zmobilizować się do aktywności fizycznej?

O dobroczynnym działaniu aktywności fizycznej na zdrowie i samopoczucie, a także kondycję nie trzeba nikogo przekonywać. Żyjemy coraz bardziej świadomie, a w związku z tym zwiększa się poczucie ważności tej dziedziny życia. Niestety nieraz ciężko się do tego zmobilizować. Jak można sobie poradzić w takiej sytuacji?

Wybór aktywności

Przede wszystkim warto postawić na aktywność, którą się lubi i która będzie sprawiała przyjemność. Dla jednych może być to bieganie, dla innych taniec, siłownia czy basen. Nie ma sensu zmuszać się do sportu, który nie będzie nam odpowiadał, ponieważ motywacja szybko spadnie. Kiedy już aktywność zostanie wybrana, na początek nie wolno się forsować, ponieważ jeżeli zmęczymy się za pierwszym razem, kolejne mogą nie przyjść łatwo.

Przykładem aktywności, która może spodobać się wielu osobom jest bieganie. Przede wszystkim jest darmowe i można dopasować jego czas do własnych możliwości i preferencji. Motywujące może być używanie smartwatchy do biegania, służących do pomiaru pewnych parametrów.

Smartwatche do biegania- dlaczego warto mieć ten sprzęt?

Mocny, trwały i wodoodporny sprzęt, który pozwala odbierać połączenia, słuchać muzyki, mierzyć przebyte kilometry czy spalone kalorie to element, który na pewno będzie działał mobilizująco, ponieważ widząc wyraźnie wyniki aktywności, na przykład to, ile kalorii zostało spalonych, motywujemy się do dalszej pracy.

Ponadto smartwatche do biegania mają także wiele innych przydatnych funkcjonalności, takich jak GPS czy możliwość odczytywania maili. Warto postawić na model sprawdzony, dobrej marki. Nie musi być on jednak z najwyższej półki cenowej. Dla biegacza amatora wystarczy z powodzeniem smartwatch do biegania z podstawowymi parametrami.

Motywacja zewnętrzna

Jeżeli mimo zastosowanych metod nadal nie potrafimy się zmobilizować do sportu, pomóc może już tylko motywacja innej osoby, na przykład trenera personalnego, który będzie czuwał nad tym, by treningi odbywały się regularnie, a ćwiczenia były wykonywane poprawnie. Pod okiem trenera można również biegać, czy to w terenie czy na bieżni.

Jak widać, osoba której zależy na zdrowym stylu życia znajdzie sposób na to, by zmotywować się do wysiłku, czy to przy pomocy dodatkowych urządzeń, ulubionej formy ruchu czy też kogoś z zewnątrz.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *