Wymiana rozrządu w autoryzowanym serwisie

Niektóre drobne prace naprawcze w samochodach może wykonać sam właściciel. Jednak część prac wymaga większej biegłości w zakresie znajomości budowy samochodu. Do takich prac można zaliczyć wymianę rozrządu, który w przypadku samochodów marki Skoda najbardziej fachowo przeprowadzi serwis Skody.

Różne rodzaje rozrządów

Wymiana rozrządu w autoryzowanym serwisie może być w niektórych przypadkach wskazana. W wielu modelach samochodów stosuje się różne rodzaje rozrządu, przy czym o ile wymiana paska rozrządu pomiędzy wałem rozrządu a wałem korbowym nie wymaga zbyt dużych nakładów pracy, za wyjątkiem konieczności zdjęcia koła w niektórych modelach samochodów, o tyle wymiana łańcucha rozrządu wiąże się z koniecznością zdjęcia silnika i rozebrania przodu samochodu. Rozrząd w Skodzie oparty jest na zębatym pasku rozrządu, który może pęknąć i uszkodzić niektóre elementy mechaniczne. Pęknięty pasek rozrządu, który nie zostanie w porę wymieniony, może prowadzić do uszkodzenia tłoka czy zaworów. Skutkuje to fizycznym zepsuciem silnika, nawet jeśli silnik samochodu nie brał udziału w kolizji.

Dlaczego należy wymieniać rozrząd w Skodzie jedynie u specjalistów

Niektóre problemy z paskiem rozrządu są dość ewidentne a jednocześnie łatwe do zdiagnozowania. Dotyczy to w szczególności pęknięcia czy wręcz zerwania paska rozrządu, gdy pojawia się charakterystyczny dźwięk, a po krótkim czasie włącza się kontrolka informująca o problemach z akumulatorem. Nieco więcej problemów stwarzają mikrourazy i zarysowania, jakim również może ulegać pasek rozrządu. Wymiana rozrządu w autoryzowanym serwisie może uchronić samochód przed przykrymi konsekwencjami. Serwis Skody będzie również pamiętać o tym, o czym większość użytkowników pojazdów nie pamięta. Otóż wraz ze zmianą paska rozrządu konieczne staje się wymienienie kilku innych części, w tym m.in. napinacza czy rolek naprowadzających oraz pompy wody. Równie istotne jest napięcie paska. Specjaliści zalecają również, aby w przypadku nabycia samochodu używanego przede wszystkim wymienić pasek rozrządu wraz z wymienionym wcześniej osprzętem.

Jak często wymieniać pasek rozrządu

Wymiana rozrządu w serwisie autoryzowanym powinna się odbywać na pewno wtedy, gdy jest taka potrzeba, zatem po kolizjach, wypadkach ale również po zerwaniu paska rozrządu. Jednak specjaliści zalecają, aby rozrząd wymieniać również po przekroczeniu ustalonym przebiegu. Wartość ta jest zwykle wartością szacunkową, niemniej jednak w zależności od rodzaju samochodu wymianę paska rekomenduje się po przejechaniu co najmniej 70 tysięcy kilometrów. Nieco większą wytrzymałością charakteryzują się łańcuchy rozrządu, które należy wymienić po przejechaniu maksymalnie 150 tysięcy kilometrów.

Wiele sklepów internetowych oferuje wybór komponentów, jakie należy wymienić przy okazji wymiany paska rozrządu. Skorzystanie z usług serwisu Skody zdejmuje z właściciela samochodu konieczność znania się na wymianie poszczególnych elementów rozrządu. Dodatkowo specjaliści mogą zdiagnozować inne problemy, z których istnienia użytkownik samochodu może nie zdawać sobie sprawy.